zielsverwant

 ik vervolg alleen de weg
 die ons ook samenbracht
 door het mooie levensbos
 mee en tegen de stroom 
 zoals wij dat altijd deden
 in de pracht van de dagen
 van ons heerlijk samenzijn
  
 ook deze dag ademt vol
 wat ik nooit heb verloren
 toont mij zoals de herfst
 de kleur van jouw bestaan
 in nu verscheiden licht
 zijn wij altijd samen nog
 briljant als nooit tevoren
  
 stil stromen de woorden
 naar de overkant van tijd 
 die als dekens mij warmen
 ook als de dagen koud zijn
 zoals regenend mijn tranen 
 de mooiste parels vormen
 die ik mij ooit wensen kan
  
 als bladeren in het najaar
 dwarrelen licht gedachten
 jou hier aan mijn zijde weer
 raken elkaar onze handen
 alsof er nooit een toen was
 omdat wij ook nu weer zijn
 zoals wij samen altijd waren 

Geschreven voor Allerzielen | 2 november 2020

Plaats een reactie